Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 1. máj 2024
< sekcia Bratislava

I. Nesrovnal: Výstavba D4 a R7 musí mať komunikačného koordinátora

Na snímkeprimátor hl. mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal. Foto: TASR - Michal Svítok

Ako dodal primátor Bratislavy, projekt D4 a R7 nemôže byť úspešný, ak nebude zrozumiteľný aj pre bežných ľudí.

Bratislava 26. júna (TASR) - Stavba nultého obchvatu Bratislavy je projekt európskeho rozmeru, a preto by mal mať rovnaké parametre aj informovanie o ňom. Uviedol to primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, ktorý v tejto súvislosti požiada ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd), aby mala výstavba diaľnice D4 a R7 splnomocnenca zodpovedného za komunikačnú koordináciu.

"Požiadavka je záverom utorkového stretnutia všetkých zainteresovaných aktérov – dotknutých mestských častí, Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), samotného konzorcia, ktoré výstavbu realizuje, polície i štátnych orgánov,“ informoval Nesrovnal na tlačovom brífingu. Podľa jeho slov ešte v utorok alebo stredu o to ministra osobne požiada. Kto by to mohol byť, je podľa Nesrovnala na Érsekovom rozhodnutí.

Ako dodal, projekt D4 a R7 nemôže byť úspešný, ak nebude zrozumiteľný aj pre bežných ľudí. "Práve splnomocnenec bude tým, kto bude nonstop k dispozícii, bude projekt koordinovať, vysvetľovať a informovať o ňom tak, aby napríklad mestské časti nemuseli pátrať po informáciách kde sa len dá," ozrejmil Nesrovnal. Potrebu komunikačného koordinátora podľa neho jasne dokumentujú otázniky okolo výstavby v katastri Jaroviec, ktoré sa týkajú zmeny spôsobu stavby, ale tiež medializované prípady úhynu rýb v Jarovskom ramene či pochybnosti okolo použitého materiálu na stavbe.

Nesrovnal tvrdí, že mesto iniciovalo utorňajšie stretnutie promptne. "Len pred dvomi týždňami sme dostali informáciu o etapizácii stavby, no chýbala nám dostatočná komunikácia, a preto sme zvolali koordinačné stretnutie. Lebo hoci ide o štátny projekt, jeho dosahy bude znášať najmä mesto," ozrejmil Nesrovnal iniciatívu magistrátu.

Ďalšími požiadavkami plynúcimi z utorňajšieho stretnutia je preto tiež určenie presného, záväzného harmonogramu výstavby a vytvorenie reálnych obchádzkových trás. „Ak niekto ráta s tým, že na obchádzkové trasy bude možné použiť Gagarinovu alebo Prievozskú, ktoré sú už teraz upchaté, mýli sa," upozornil Nesrovnal. "Preto musia byť vytvorené reálne obchádzkové trasy na základe dopravno-kapacitného posúdenia," zdôraznil primátor. Ďalšími opatreniami má byť posilnenie prímestskej autobusovej i vlakovej dopravy i MHD vo vnútri mesta, rovnako i vybudovanie dočasných záchytných parkovísk v okolí Bratislavy.