Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 17. máj 2024Meniny má Gizela
< sekcia Bratislavský kraj

Pezinok realizuje projekt elektronizácie samosprávy

Erb mesta Pezinok Foto: Heraldický register

Projekt Elektronizácia samosprávy mesta Pezinok je spolufinancovaný Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja. Výška nenávratného finančného príspevku je 298.688 eur.

Pezinok 8. júla (TASR) – Mesto Pezinok realizuje projekt elektronizácie samosprávy. Prispieť má k zvýšeniu transparentnosti a kvality poskytovaných služieb mesta. Pri vybavovaní úradnej agendy by tak mali obyvatelia i podnikatelia ušetriť čas i peniaze.

Prostredníctvom neho bude zavedených 20 elektronických služieb, ako napríklad platenie miestneho poplatku za komunálne a drobné stavebné odpady, platenie miestnych daní, vybavovanie sťažností a podnetov. Taktiež podávanie priznania k dani z nehnuteľností, za psa, za predajné automaty či nevýherné hracie prístroje. Povoľovanie ambulantného predaja, vydávanie rybárskeho lístku i ohlasovanie porúch verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie.

"Občania tak budú môcť vybaviť všetko potrebné prostredníctvom internetu bez nutnosti návštevy mestského úradu," informuje pezinská samospráva. V súčasnosti prebieha fáza projektu, ktorej výstupom budú analytické dokumenty popisujúce súčasný stav spracovávania agendy jednotlivých služieb. Zároveň aj samotných procesov a požiadaviek. "Na základe takto spracovaných dokumentov bude v nasledujúcich fázach projektu realizovaná implementácia systému, ktorý bude slúžiť na elektronické spracovanie agendy vybraných služieb prostredníctvom portálu prístupného verejnosti," spresňuje mesto Pezinok. Ukončenie projektu je plánované na koniec novembra.

Výhodou systému bude aj jeho integrácia na externé registre a systémy, vďaka čomu bude zabezpečovaný prenos informácií v požadovanom rozsahu. Ide o prepojenie systému napríklad na Ústredný portál verejnej správy, Register fyzických osôb, Register právnických osôb či Register adries.