< sekcia Ekonomika

Modernizácia železničnej trate pod Tatrami je bližšie k začiatku

Ilustračné foto. Foto: TASR - Jakub Kotian

V rámci modernizácie sa vybuduje a zrekonštruuje sedem železničných mostov a vybudujú sa dva nové podchody pre cestujúcich.

Poprad 10. júla (TASR) - Modernizácia železničnej trate v úseku Poprad – Lučivná je bližšie k svojmu začiatku. Rada Úradu pre verejné obstarávanie ako orgán druhého stupňa zamietla odvolanie skupiny TIAC s vedúcim členom, spoločnosťou Todini Costruzioni Generali S.p.a., proti vylúčeniu z verejnej súťaže pre nesplnenie podmienok účasti.

Informoval o tom hovorca Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Michal Lukáč s tým, že Rada Úradu pre verejné obstarávanie tak potvrdila rozhodnutie ŽSR vylúčiť uchádzača ako správne.

Podľa generálneho riaditeľa železníc Juraja Tkáča je teraz úlohou ŽSR ako manažéra železničnej infraštruktúry pripraviť kroky vedúce k podpisu zmluvy s úspešným uchádzačom.

„Prieťahy okolo výberu zhotoviteľa trvali príliš dlho, preto musíme konať rýchlo,“ doplnil Tkáč s tým, že procesy na ŽSR sa v poslednom čase zdynamizovali. To sa týka nielen aktuálnych obstarávaní, ale aj pripravovaných.

Dĺžka celého predmetného úseku Poprad – Lučivná v súčasnej pôvodnej trase je 12,868 kilometra. V navrhovanej trase bude mať úsek celkovú dĺžku 12,700 kilometra, z toho 21,98 percenta trate bude na novom telese.

V rámci modernizácie sa vybuduje a zrekonštruuje sedem železničných mostov a vybudujú sa dva nové podchody pre cestujúcich. V celom modernizovanom úseku sa zrušia existujúce železničné priecestia, v miestach s obytnou zástavbou, teda v Poprade, Svite a obci Lučivná, budú pozdĺž trate vybudované protihlukové steny.

„Modernizovaná bude zabezpečovacia a oznamovacia technika, trakčné vedenie a tiež ostatná súvisiaca infraštruktúra spolu s dotknutými inžinierskymi sieťami,“ doplnil Lukáč s tým, že v úseku Poprad – Svit bude vybudované aj obojsmerné traťové zabezpečovacie zariadenie.