Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 18. máj 2024Meniny má Viola
< sekcia Ekonomika

GfK: Dôvera nemeckých spotrebiteľov sa mierne zlepšila

Ilustračná snímka. Foto: TASR Štefan Puškáš

K miernemu zlepšeniu prispeli najmä očakávania budúcich príjmov, ktoré boli najoptimistickejšie od februára 2022.

Norimberg 27. februára (TASR) - Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ďalší vývoj ekonomiky sa vo februári mierne zlepšila. Vyplýva to z výsledkov najnovšieho prieskumu spotrebiteľskej dôvery, ktoré zverejnil v utorok inštitút pre prieskum trhu GfK. Očakávania súvisiace s budúcimi príjmami boli o niečo pozitívnejšie, dôvera však celkovo zostala na veľmi nízkej úrovni. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.

"Spotrebitelia sú veľmi nespokojní. Okrem pokračujúceho rastu cien budú pravdepodobne dôležitým dôvodom aj slabšie hospodárske prognózy pre nemeckú ekonomiku v tomto roku," uviedol Rolf Bürkl, odborník na spotrebiteľské prieskumy v inštitúte GfK.

Indikátor spotrebiteľskej dôvery, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností v najväčšej ekonomike eurozóny, pre marec 2024 vzrástol na úroveň -29 bodov z decembrových -29,6 bodu. Pred pandémiou ochorenia COVID-19 bola spotrebiteľská nálada pomerne stabilizovaná a ukazovateľ sa pohyboval okolo hodnoty plus desať bodov. K miernemu zlepšeniu prispeli najmä očakávania budúcich príjmov, ktoré boli najoptimistickejšie od februára 2022.

"Výrazné zvýšenie miezd a dôchodkov v kombinácii s menej prudkým rastom cien povedie k citeľnému rastu reálnych príjmov," uviedol GfK.