Kaufland podnikol ďalší krok v rámci svojej stratégie spoločenskej zodpovednosti. Vo svojich prevádzkach po celej Európe zaviedol viacnásobne použiteľné prepravky na ovocie a zeleninu.
Autor OTS
Bratislava 15. apríla (OTS) - Spoločnosť Kaufland pokračuje v stratégii trvalej udržateľnosti a z jednorazových kartónov pre ovocie a zeleninu prechádza na prepravky s viacnásobným použitím vo všetkých svojich európskych predajniach. Už od roku 2003 mohli nájsť zákazníci Kauflandu v Nemecku ovocie a zeleninu v zelených prepravkách firmy Euro-pool-System (EPS). Na Slovensku sa začali používať v roku 2015 a od konca roka 2018 sú zelené prepravky od spoločnosti EPS štandardným balením pre väčšinu ovocia a zeleninu vo všetkých predajniach Kaufland v Európe.
„Vypočítali sme, že vďaka zavedeniu týchto prepraviek sme minulý rok znížili produkciu CO2 o približne 35 000 t ročne. Vďaka krajinám, ktoré pribudli, môžeme „usporiť“ za rok 2019 okolo 42 000 t CO2,“ zdôrazňuje Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.
V praxi to znamená, že ovocie a zelenina sa bude nachádzať počas celého logistického procesu od distribútora po umiestnenie v predajni len v jednej prepravke, a to v ekologickej zelenej od EPS. Dôjde tak k významnému obmedzeniu používania jednorazových kartónov v reťazci. „Vďaka celoeurópskej spolupráci dokážeme enormne zvýšiť udržateľnosť logistického procesu v spoločnosti Kaufland,“ uvádza Langová a dodáva: „vyhneme sa tiež dodatočnému znehodnoteniu balení a zároveň chránime prírodné zdroje.“
Kolobeh EPS prepraviek a Smart Return Logistics
Spoločnosť EPS poskytne čisté prepravky dodávateľovi, ktorý ich naplní ovocím a zeleninou. Produkty zostanú v týchto prepravkách až po ich umiestnenie na predajňu. Prázdne prepravky sa pošlú späť do logistického centra, kde ich EPS a prepraví do jedného zo 70 servisných EPS centier v Európe. V servisných centrách sú prepravky čistené podľa najprísnejších predpisov a následne sú znovu začlenené do obehu.
Od 1. marca bude vďaka zavedeniu Smart Return Logistics odovzdávací proces zreteľne jednoduchší. Nebude nutné už triediť prepravky a navyše budú označené QR-kódom kvôli zabezpečeniu transparentného procesu odovzdávania. Smart Return Logistic podporuje nielen sledovateľnosť prepraviek, ale taktiež odbremeňuje zamestnancov Kauflandu od ich triedenia.
„Vypočítali sme, že vďaka zavedeniu týchto prepraviek sme minulý rok znížili produkciu CO2 o približne 35 000 t ročne. Vďaka krajinám, ktoré pribudli, môžeme „usporiť“ za rok 2019 okolo 42 000 t CO2,“ zdôrazňuje Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.
V praxi to znamená, že ovocie a zelenina sa bude nachádzať počas celého logistického procesu od distribútora po umiestnenie v predajni len v jednej prepravke, a to v ekologickej zelenej od EPS. Dôjde tak k významnému obmedzeniu používania jednorazových kartónov v reťazci. „Vďaka celoeurópskej spolupráci dokážeme enormne zvýšiť udržateľnosť logistického procesu v spoločnosti Kaufland,“ uvádza Langová a dodáva: „vyhneme sa tiež dodatočnému znehodnoteniu balení a zároveň chránime prírodné zdroje.“
Kolobeh EPS prepraviek a Smart Return Logistics
Spoločnosť EPS poskytne čisté prepravky dodávateľovi, ktorý ich naplní ovocím a zeleninou. Produkty zostanú v týchto prepravkách až po ich umiestnenie na predajňu. Prázdne prepravky sa pošlú späť do logistického centra, kde ich EPS a prepraví do jedného zo 70 servisných EPS centier v Európe. V servisných centrách sú prepravky čistené podľa najprísnejších predpisov a následne sú znovu začlenené do obehu.
Od 1. marca bude vďaka zavedeniu Smart Return Logistics odovzdávací proces zreteľne jednoduchší. Nebude nutné už triediť prepravky a navyše budú označené QR-kódom kvôli zabezpečeniu transparentného procesu odovzdávania. Smart Return Logistic podporuje nielen sledovateľnosť prepraviek, ale taktiež odbremeňuje zamestnancov Kauflandu od ich triedenia.