Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 26. apríl 2024Meniny má Jaroslava
< sekcia Ekonomika

Počet e-shopov na Slovensku presiahol 6000

Ilustračné foto Foto: TASR/Daniel Veselský

Bratislava 6. apríla (TASR) - Podnikanie prostredníctvom internetových obchodov láka Slovákov čoraz viac. Kým začiatkom vlaňajška sa počet slovenských e-shopov pohyboval na úrovni 4500, aktuálne už presiahol číslo 6000, čo znamená nárast o vyše stovku nových obchodov mesačne. Vyplýva to zo štatistík portálu Heureka.sk.

Slováci si najčastejšie zakladajú e-shopy s elektronikou, parfumami a oblečením, teda s komoditami, ktoré sa cez internet aj najviac predávajú. Asi 80 % z celkového počtu predstavujú menšie obchody, ktorých majitelia sa im venujú popri iných aktivitách, zvyšných 20 % sú tzv. obchody na plný úväzok.

"Reakciou na silnejúcu konkurenciu internetových obchodov nie je primárne znižovanie cien, ale väčší dôraz na kvalitu služieb. Pre kupujúcich už nie je najdôležitejším kritériom cena, ale vlastná skúsenosť či osobná skúsenosť iných kupujúcich," priblížil projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.

Aj z tohto dôvodu je až 1500 zo 6000 obchodov držiteľom certifikátu Overené zákazníkmi, ktorý označuje obchody s dlhodobo kladnými recenziami a hodnoteniami reálnych spotrebiteľov.