Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Ekonomika

Spoločnosť KiK oslavuje úspešných 10 rokov na slovenskom trhu

Foto: KiK

Spoločnosť KiK textil a Non Food spol. s. r. o. v minulom roku vykázala pri tržbách 45,6 miliónov eur čistý zisk 2,7 miliónov eur. Aktuálne spoločnosť KiK prevádzkuje 86 predajní a zamestnáva viac než 500 pracovníkov.

Bratislava 6. októbra (OTS) - „Väčšinu zisku postupne reinvestujeme späť do ľudských zdrojov, vzdelávania a rozvoja zamestnancov, rovnako ako do našich predajní, ktoré neustále renovujeme a zriaďujeme nové,“ vysvetľuje Martin Šatný, konateľ spoločnosti KiK a upozorňuje, že iba za minulý rok spoločnosť renovovala 8 pobočiek a rovnaký počet otvorila. Martin Šatný zároveň načrtol, že tento trend bude pokračovať aj v ďalších rokoch. „Tento rok máme v pláne renovovať 13 predajní, pritom priemerná výška investície do každej predajne predstavuje 150 tisíc eur,“ dopĺňa Šatný.

Tento rok oslavujeme na Slovensku desiate výročie a teší nás, že náš obrat má dlhodobo a stabilne stúpajúcu tendenciu. Aj preto môžeme investovať do ďalšieho rozvoja, ktorý je zameraný ako na zákaznícky servis, tak na ideálne pracovné podmienky,“ hovorí Šatný, podľa ktorého je najzásadnejšou investíciou spoločnosti renovácia existujúcich pobočiek a otváranie nových predajní. Podľa interného prieskumu v KiK-u nakupuje 61 % zákazníkov pre svoju osobnú potrebu a 57 % pre svoje deti. „Medzi najobľúbenejší sortiment patria domáce dekorácie, detské oblečenie, potreby pre domácnosť alebo dámske oblečenie,“ informuje Martin Šatný.

Dlhodobá expanzia a plán do ďalších rokov
K impulzívnym a vopred neplánovaným nákupom má sklon polovica Slovákov. Tendenciu kupovať aj iný tovar než vopred naplánované položky majú podľa Martina Šatného najmä domácnosti s vyšším počtom členov a priemerným alebo vyšším príjmom. Zároveň sa prejavuje pozitívna ekonomická situácia a ochota Slovákov viac míňať. Aj to sú dôvody, prečo spoločnosť KiK otvorila minulý rok osem nových predajní – napríklad v Banskej Štiavnici, Seredi, Košiciach, alebo Michalovciach. „V tomto trende pokračujeme aj tento rok. Renovujeme ďalších 13 predajní a otvoríme šesť nových pobočiek,“ uvádza Martin Šatný, konateľ spoločnosti KiK s tým, že v túto chvíľu je už v novom kabáte viac než polovica predajnej siete. Priemerne KiK investuje do každej predajne 150 tisíc eur.

Podpora neziskových a charitatívnych projektov
Neoddeliteľnou súčasťou pôsobenia KiK na Slovensku je podpora neziskových a charitatívnych projektov. „Rozhodli sme sa podporiť projekt „Mamička, dýcham“. Ten pomáha vybaviť slovenské nemocnice a ich novorodenecké oddelenia monitormi dychu. Chceme, aby každé lôžko v slovenských pôrodniciach bolo behom nasledujúcich rokov vybavené týmto monitorom,“ vyhlásil Martin Šatný a dodal, že finančný príspevok tento rok predstavuje takmer 10 tisíc eur. „KiK tak do slovenských pôrodníc prostredníctvom projektu „Mamička, dýcham“, ktorý realizuje spoločne s nadáciou Križovatka, dodá už v najbližších mesiacoch 100 detských monitorov. Mamičky sú naše najvernejšie zákazníčky a my ich chceme maximálne podporovať,“ hovorí Šatný.
Monitor dychu Babysense je certifikovaný ako zdravotnícka pomôcka a je tou najlepšou ochranou pre deti ohrozených syndrómom náhleho úmrtia. V prípade zástavy dychu alebo život ohrozujúceho spomaleného dýchania monitor spustí zvukový a optický signál. Mamičky tak môžu spokojne spať s vedomím, že bábätká stráži monitor dychu.