Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 19. apríl 2024Meniny má Jela
< sekcia Košický kraj

Meškaním rekonštrukcie tratí môžu Košice prísť o desiatky miliónov eur

Na snímke nové električky VARIO LF2+ počas ich krstu a slávnostného uvedenia do prevádzky v Košiciach v areáli DPMK a. s., 1. decembra 2014. Vario LF2+ je česká dvojčlánková, čiastočne nízkopodlažná električka. Foto: TASR/František Iván

Meškanie pri rekonštrukcii električkových tratí v Košiciach kritizuje strana Sieť s tým, že mesto môže pri odďaľovaní dokončenia projektu prísť o desiatky miliónov eur z eurofondov.

Košice 5. marca (TASR) – Meškanie pri rekonštrukcii električkových tratí v Košiciach kritizuje strana Sieť s tým, že mesto môže pri odďaľovaní dokončenia projektu prísť o desiatky miliónov eur z eurofondov. "Ak nebude stavba odovzdaná, vyúčtovaná a skolaudovaná do konca tohto roka, hrozí, že mesto bude musieť preplatiť všetky tieto finančné náklady," uviedol dnes pre novinárov zástupca starostu košickej mestskej časti Staré Mesto Rastislav Trnka.

Strana Sieť pripomína, že termín uvedený v zmluve medzi mestom a dodávateľom na ukončenie všetkých stavebných prác – vrátane úsekov, ktoré sa ešte nestihli realizovať, je koniec júla 2015. Predseda Pravého poslaneckého klubu v košickom Mestskom zastupiteľstve (MsZ) Miroslav Špak uviedol, že úsek na Kuzmányho ulici mal byť podľa prvotného vyjadrenia magistrátu dokončený v októbri 2014 a podľa druhého termínu do Vianoc 2014. "Keď úsek Kuzmányho ulice mešká doteraz štyri mesiace a môj reálny odhad je, že prvá električka tadiaľto neprejde skôr ako v máji 2015, ako chce magistrát zabezpečiť dokončenie ostatných úsekov, keď v tomto prípade ako investor absolútne zlyhal," spýtal sa. Odmietol pritom prenášanie zodpovednosti za meškanie pri rekonštrukcii na dodávateľa prác.

Trnka a Špak žiadajú magistrát, aby zverejnil konečný a záväzný termín dokončenia úseku Kuzmányho ulice tak, aby ho mesto Košice garantovalo svojim občanom a v prípade jeho opätovného nedodržania vyvodilo osobnú zodpovednosť. Žiadajú tiež zverejniť harmonogram prác na ostatných úsekoch. Navrhujú vytvoriť Krízovú pracovnú skupinu z pracovníkov magistrátu, poslancov mesta a nezávislých odborníkov na kontrolu dodržiavania harmonogramu prác.