Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Magazín

Ak je bankový produkt nevýhodný, treba ho zmeniť

Ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok

Potreby klientov sa z roka na rok menia. Je preto zbytočné, a často aj finančne náročné, ak zotrvávajú pri produktoch, ktoré sa pre nich stávajú menej výhodnými.

Bratislava 4. apríla (TASR) - Produkt, ktorý klientovi banky vyhovoval pred niekoľkými rokmi, nemusí spĺňať jeho požiadavky aj v súčasnosti.

Z pracujúceho v produktívnom veku sa stane dôchodca, alebo zamestnanec firmy sa rozhodne ísť svojou vlastnou cestou a dá sa na živnosť.

Eva Pavlíková z Poštovej banky: "Ak napríklad naozaj odchádzam do dôchodku a končím s aktívnym pracovným životom, tak už asi nebudem potrebovať produkt až taký nejaký výrazný, a možno povedať, aj taký drahý alebo obsahujúci veľa služieb. Dobre je obzrieť sa po produktoch, ktoré ponúkajú banky pre seniorov. Napríklad tieto produkty bývajú zväčša cenovo zvýhodnené."

Potreby klientov sa z roka na rok menia. Je preto zbytočné, a často aj finančne náročné, ak zotrvávajú pri produktoch, ktoré sa pre nich stávajú menej výhodnými.

Konkurencia bánk na slovenskom trhu vytvorila prostredie, kedy sa často oplatí zmeniť ten-ktorý produkt za výhodnejší po finančnej aj časovej stránke. A klient by sa mal zamyslieť, či sa mu oplatí zmeniť len samotný produkt, alebo aj banku.

V prípade, že klientovi z akýchkoľvek dôvodov prestanú vyhovovať nastavené podmienky produktu, mal by sa poobzerať po iných ponukách banky, ale zároveň aj po produktoch ostatných bánk. Prechodom na výhodnejší produkt totiž klient dokáže ročne ušetriť až desiatky eur.

Dobrou radou je nebáť sa zastaviť na ktorejkoľvek pobočke najbližšej banky a nechať si poradiť, ktorá z nich najviac vyhovuje jeho potrebám. Nie je totiž účet ako účet. Balíky služieb jednotlivých bánk sú nastavené tak, aby si z ponuky vedel vybrať každý – či je to klient pasívny, využívajúci len pár výberov v hotovosti, alebo klient aktívny, ktorý často platí kartou, využíva internet banking ale aj nakupovanie na internete.