Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 29. apríl 2024Meniny má Lea
< sekcia Magazín

V predvianočných nákupoch sme za knihy míňali viac, ako Česi

Motivačná literatúra sa už roky teší veľkej obľube Foto: Knihobot

Hoci Slovákov trápi ekonomická situácia, na knihy sme nezanevreli a pred sviatkami sme za ne dokonca utrácali viac, ako naši západní susedia.

Bratislava 11. januára (OTS) - Aké tituly sme do nákupných košíkov vkladali najčastejšie?

V silnej konkurencii vianočných darčekových možností si tlačené knihy aj napriek digitalizácii a rastúcim cenám stále držia svoje pevné miesto. Dlhodobo sa najväčšej popularite tešia detektívky a thrillery, romantická literatúra, ako aj náučný a motivačný žáner. Nebolo tomu inak ani pred sviatkami.

„V novembri a decembri sa predávali najmä oddychovejšie, tzv. feel-good tituly. Do TOP 10 sa dostali napríklad knihy Jonasa Jonassona, autora titulov ako Storočný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol, Analfabetka či Pomsta je sladká, a.s., a tiež romantika Nicholasa Sparksa. Žiadané boli tiež detektívky Dominika Dána,“ hovorí Eva Sabolová, manažérka najväčšieho online predajcu kníh Knihobot, v ktorého ponuke za minulý rok pribudlo viac než 2,5 milióna kníh a dodáva: „O sebarozvojové tituly ako Atómové návyky či Rýchlokurz geniality od bývalého premiéra Ľudovíta Ódora je u nás kontinuálne veľký záujem – hneď, ako sa objavia, tak zmiznú. Aj preto máme pri týchto knihách najčastejšie požiadavky na postráženie dostupnosti, navyše pred sviatkami je dopyt ešte vyšší.“

Výhodné nákupy kníh sú pre Slovákov zaujímavé. Aj keď sú v češtine
Nákupné správanie Slovákov tak predpovedalo, že počas sviatkov chceme oddychovať a v novom roku sme pripravení na predsavzatia, predovšetkým v oblasti sebarozvoja. Ukázalo sa tiež, že knihy sú pre nás stále dôležitou komoditou.

„Slovenskí zákazníci u nás utratili za jednu objednávku v priemere o štvrtinu viac, ako naši zákazníci v Česku,“ podotýka Eva Sabolová na margo predaja a dodáva, že Slováci, na rozdiel od Čechov, dlhodobo nakupujú v podobných objemoch literatúru v slovenčine, ale aj v češtine. Napriek neľahkej ekonomickej situácii si teda na knihy ešte stále vieme vyčleniť finančné prostriedky, najmä ak môžeme využiť ich nakupovanie za výhodnejšie ceny.