Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia

Letákové kampane lákajú do predajní takmer tretinu Slovákov

Prieskum ukázal, že až 93 percent Slovákov dostáva do schránok letáky.

Bratislava 16. augusta (TASR) – Reklamné letáky dostáva do schránok až 93 % obyvateľov Slovenska. Väčšina slovenských spotrebiteľov (73 %) si ich pritom prelistuje a prečíta a 29 % sa podľa nich aj riadi pri nakupovaní. Vyplýva to z aktuálnej štúdie GfK Shopping Monitor.

"Úspešnejšie letákové kampane v krajinách V4 nájdeme len v susednom Česku, kde podľa nich nakupuje 36 % obyvateľstva. V Poľsku a Maďarsku nemajú tieto kampane takú silu, aj keď je ich rozšírenosť porovnateľná so Slovenskom a Českou republikou. Podľa letákov tu nakupuje len niečo vyše desatina spotrebiteľov," priblížila vedúca sektoru spotrebných tovarov a maloobchodu v spoločnosti GfK Slovakia Anna Buzinkay.

Letáky sú zdrojom informácii o výhodných nákupoch pre všetky sociodemografické skupiny obyvateľstva. Čítajú ich muži aj ženy, nezávisle od vzdelania a príjmu domácnosti, pričom o niečo intenzívnejšie sa letákmi riadia ľudia po štyridsiatke. Letákové kampane sú najúčinnejšie v Trenčianskom, Banskobystrickom a Nitrianskom kraji, kde je podiel ľudí, ktorí sa letákmi riadia, o niečo vyšší ako celoslovenský priemer.

Väčšina spotrebiteľov (68 %) na Slovensku minie najväčšiu časť svojich výdavkov za potraviny v hypermarketoch (28 %), supermarketoch (27 %) a v diskontoch (13 %). "Práve tieto druhy predajní komunikujú so spotrebiteľmi prostredníctvom letákov najčastejšie," vysvetľuje Buzinkay. Populárne sú aj samoobsluhy, kde minie najväčšiu časť svojich výdavkoch za potraviny štvrtina Slovákov.

Najväčšie zastúpenie hypermarketov a supermarketov je v súčasnosti v Bratislavskom kraji, najnižšie v Prešovskom kraji. Hypermarkety ľudia navštevujú najmä kvôli širokému sortimentu, čerstvosti a kvalite tovaru, ako aj priaznivým cenám. Supermarkety, samoobsluhy a pultové predajne zase pre ich vhodnú polohu v blízkosti zamestnania alebo bydliska. Do diskontov chodia slovenskí spotrebitelia nakupovať najmä kvôli priaznivým cenám.