Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Prešovský kraj

OOCR dá na zvýšenie návštevnosti i kvality služieb 860-tisíc eur

Vysoké Tatry, ilustračné foto Foto: TASR / Pavol Ďurčo

Tatranci veria, že nemalé investované prostriedky v pozitívnom ocenia návštevníci Tatier.

Vysoké Tatry 13. marca (TASR) – Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) Región Vysoké Tatry použije v tomto roku 860.000 eur z vlastných zdrojov na rôzne aktivity, ktoré majú zvýšiť návštevnosť, ako aj zlepšiť služby v Tatrách. Výška spoločných prostriedkov samospráv a podnikateľov je rovnaká ako v minulom roku. Organizácia zároveň potvrdila, že najmä spoločné aktivity za rok 2013 priniesli až 9-percentný nárast návštevníkov. Pri jednodenných návštevníkoch to predstavuje viac ako dva milióny klientov.

"Práve v týchto dňoch došlo k schváleniu spoločného projektu OOCR. Tri samosprávy, mesto Vysoké Tatry, obec Štrba a mesto Poprad a tri podnikateľské subjekty, Tatry mountain resorts, a.s., AQUAPARK Poprad, s.r.o., a Združenie Cestovného ruchu Vysoké Tatry, vložili do projektu pre rok 2014 rovným dielom - 50 percent samosprávy a 50 percent podnikatelia, t. j. po 430.000 eur," informovala výkonná riaditeľka OOCR Lenka Maťašovská. Združené prostriedky investuje organizácia najmä do marketingovej kampane regiónu, centrálneho rezervačného systému, prípravy podujatí, na prevádzku akva-skibusov, do cyklotrás, na spracovanie štatistických údajov a pod.

"Robíme všetko pre ešte lepšie Tatry. Spoločný rozpočet preto použijeme aj na zlepšenie infraštruktúry cestovného ruchu v Tatrách, realizáciu atraktívnych podujatí, akými budú napríklad v lete úspešné Medvedie dni a v zime Tatry Ice Master, aj na tvorbu propagačných materiálov," dodala Maťašovská. Hlavným dôvodom nárastu prostriedkov v spoločnom rozpočte je stúpajúca návštevnosť našich veľhôr.

"Je príjemné, ak sa plán podarí prekročiť. Počet prenocovaní za rok 2013 v celých Vysokých Tatrách predstavoval viac ako 1,2 milióna. V porovnaní s rokom 2012 nám teda vzrástol o 9 percent, čo predstavuje 100.460 prenocovaní. Za cieľ sme si pritom dali nárast o necelých 90.000 prenocovaní. Z pohľadu jednodňových návštevníkov máme tiež dôvod na radosť, keďže aj tu sme zaznamenali narást o 9 percent na niečo cez dva milióny. Našou prioritou je dlhodobo domáci cestovný ruch, kde sa nám darí veľmi dobre, Slováci predstavujú až 53 percent našich klientov," doplnil predseda predstavenstva tatranskej OOCR Ján Mokoš. Tradičné zahraničné trhy, ktoré podnikatelia a samosprávy oslovujú, sú Česko a Poľsko. V minulom roku sa však sústredili intenzívnejšie aj na rusky hovoriacu klientelu.

"Naším cieľom je stať sa lídrom medzi horskými destináciami krajín V4, zvyšovať kvalitu služieb, venovať sa pri tvorbe produktov a kampaní rodinám s deťmi, aktívnym mladým ľudom či tzv. MICE (meetings, incentives, congress/conferences, events) klientele i ľuďom preferujúcim zdravý životný štýl a športovcom," dodal na margo cieľových skupín Richard Pichonský, podpredseda predstavenstva OOCR. Tatranci veria, že nemalé investované prostriedky v pozitívnom ocenia návštevníci Tatier.