Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Prešovský kraj

Špeciálni pedagógovia z Vranova zbierali skúsenosti v zahraničí

Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Rozhovory viedli aj o metódach a formách vzdelávania znižujúcich riziko nežiaducich vplyvov na žiakov špeciálnych škôl.

Vranov nad Topľou 5. júna (TASR) - S prácou nemeckých a talianskych kolegov sa pri svojich nedávnych cestách zoznámili vranovskí špeciálni pedagógovia. Umožnil im to projekt Alternatíva spoza hraníc realizovaný cez program Erasmus+.

"Projekt si dal za cieľ zvýšiť kompetencie našich učiteľov v oblasti výchovy a vzdelávania mentálne postihnutých detí, ktoré pochádzajú z marginalizovaných rómskych komunít," informovala riaditeľka vranovskej Spojenej školy internátnej (SŠI) Renáta Kopčeková. Pedagógovia sa v tejto súvislosti zúčastnili dvoch zahraničných ciest.

Prvú absolvovali celkovo osemnásti na prelome apríla a mája tohto roka v Nemecku. Navštívili odborné učilište pre žiakov so špeciálnymi výchovno–vyučovacími potrebami v Grafenwöhre a stredisko praktickej činnosti v Regensburgu.

"Zúčastnili sme sa vyučovania teoretických aj praktických predmetov. S tamojšími pedagógmi sme veľa diskutovali o podobnostiach a rozdieloch v prístupe a pri samotnom vyučovaní žiakov v Bavorsku a u nás," vysvetlila riaditeľka SŠI.

Rozhovory viedli aj o metódach a formách vzdelávania znižujúcich riziko nežiaducich vplyvov na žiakov špeciálnych škôl. Pedagógovia zo Slovenska totiž zvyknú riešiť rôzne problémy. Súvisia napríklad so záškoláctvom detí, predčasným ukončením školskej dochádzky, požívaním návykových látok či neplánovaným - predčasným tehotenstvom žiačok.

Vranovskí učitelia sa v dňoch 10.-15. mája zoznámili s prácou ďalších kolegov, tentoraz v Ríme. Hlavným cieľom pobytu bolo zvýšenie ich odborného potenciálu cez Montessori metódy. Dvadsiatka pedagógov zároveň spoznala, ako sa dá vo vyučovaní rozvíjať multikulturalizmus.

"Pozorovali sme vzdelávanie v triedach, postup učiteľov pri aplikácii Montessori pomôcok pri vyučovaní, diskutovali sme spoločne o výhodách ich pedagogického systému a porovnávali sme ho s domácimi podmienkami. Obidve zahraničné cesty boli veľkým prínosom pre našich pedagógov," zhodnotila riaditeľka Kopčeková.

Pilotný projekt SŠI získal podľa jej slov finančnú podporu vo výške 38.665 eur. Súčasťou jeho aktivít bol okrem oboch zahraničných ciest aj niekoľkomesačný jazykový kurz pre účastníkov projektu.