Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Regióny

Dopravcovia napriek sporu s krajom vyrazia v novom roku na svoje trasy

Nová autobusová stanica s nákupným centrom v Banskej Bystrici. Foto: FB/Terminal Vlak-Bus-Shopping

Predstavitelia SAD zdôraznili, že BBSK je podľa zákona príslušným správnym orgánom v prímestskej autobusovej doprave a z pozície objednávateľa je zodpovedný za udržiavanie verejnej dopravy.

Banská Bystrica 11. decembra (TASR) – Hoci spor Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) a dopravcov SAD Zvolen a SAD Lučenec sa pravdepodobne nepodarí vyriešiť do konca tohto roka, cestujúci sa nemajú čoho po Novom roku obávať. Ako v utorok v Banskej Bystrici na tlačovej besede ubezpečili dopravcovia, od 1. januára 2019 budú jazdiť podľa platných cestovných poriadkov. Ako sa celý spor vyvinie, kam sa až dostane a ako sa skončí, cestujúci nemajú vôbec pocítiť.

Predstavitelia oboch SAD zdôraznili, že BBSK je podľa zákona príslušným správnym orgánom v oblasti prímestskej autobusovej dopravy na svojom území a z pozície objednávateľa tohto druhu dopravy je zodpovedný za stabilitu a udržiavanie verejnej dopravy vo verejnom záujme pre obyvateľov i návštevníkov kraja.

Podľa nich zmluvy s dopravcami sa uzatvárajú na obdobie do desiatich rokov, pričom je možné ich predĺžiť o 50 percent pôvodnej dĺžky trvania, v tomto prípade o ďalších päť rokov. Predchádzajúci predseda BBSK Marian Kotleba podpísal so súčasnými dopravcami dodatky, keďže zmluvy sa končia v závere tohto roka, na ďalších päť rokov.

"Podarilo sa mu vyrokovať aj zníženie ceny za výkony v rokoch 2017 a 2018, čím ušetril kraju niekoľko miliónov eur. Pôvodné zmluvy sa končia v závere tohto roka," tvrdia dopravcovia.

V septembri tohto roku súčasný predseda BBSK Ján Lunter vyhlásil, že dodatky zmlúv sú neplatné, čo mala preukázať aj právna analýza renomovaných právnikov. Dopravcovia však tvrdia, že dodatky sú platné. Zdôrazňujú, že tieto úkony predĺženia zmlúv akceptovali aj v iných krajoch SR a štátoch Európskej únie, preto nevidia dôvod na ich spochybňovanie.

Na výkony v BBSK je potrebných minimálne 520 autobusov a približne 800 šoférov.

Vedenie BBSK sa k tejto téme vyjadrí v stredu (12. 12.) na tlačovej besede v Banskej Bystrici.