< sekcia Regióny

Hokejový šampionát je pre Košice i región zatiaľ očakávaným prínosom

Na snímke horný rad zľava výstrojoví manažéri Juraj Stopka, Ľuboš Ondrejka, Rastislav Ladecký, Adam Liška, Róbert Lantoši, Patrik Koch, Marián Studenič, Tomáš Zigo, Dávid Buc, Dávid Bondra, Mário Lunter, Matúš Sukeľ, kondičný tréner Róbert Bereš, fyzioterapeuti Andrej Foltýn a Vladimír Čavojec. Stredný rad zľava: mediálny manažér Peter Jánošík, video analytik Igor Andrejkovič, Denis Godla, Libor Hudáček, Marko Daňo, Christián Jaroš, Erik Černák, Marek Ďaloga, Michal Čajkovský, Martin Fehérváry, Michal Krištof, manžérka Zuzana Chrenková a doktor Ján Grauzel. Dolný rad zľava: Marek Čiliak, asistenti trénera Andrej Podkonický a Michal Handzuš, Martin Marinčin, Tomáš Tatar, generálny manažér Miroslav Šatan, Andrej Sekera, tréner Craig Ramsay, Ladislav Nagy, Richard Pánik, asisitent trénera Róbert Petrovický, tréner brankárov Ján Lašák a brankár Patrik Rybár počas spoločného fotenia na 83. majstrovstvách sveta v ľadovom hokeji v Košiciach 14. mája 2019. Foto: TASR/Martin Baumann

Veľký záujem bol aj o živé sochy predstavujúce každú z ôsmich krajín, ktoré hrajú šampionát v Košiciach.

Košice 19. mája (TASR) – Hokejové majstrovstvá sveta sú pre Košice i región z hľadiska cestovného ruchu zatiaľ očakávaným prínosom. Pre TASR to uviedla výkonná riaditeľka Košice Región Turizmus Lenka Vargová Jurková s tým, že finálne bilancovanie bude možné až s odstupom času po skončení šampionátu. V každom infopointe sa podľa nej stretávajú s inými typmi požiadaviek a návštevníkov.

„Prichádza sem množstvo domácich návštevníkov, ktorí možno na rozdiel od zahraničných mali lístky len na jeden či dva zápasy. Čo sa týka zahraničných návštevníkov, už na prvý pohľad je zrejmé, že najpočetnejšiu skupinu tvoria fínski fanúšikovia, je tu aj pomerne veľa Britov a fanúšikov Dánska či Nemecka,“ povedala.

Zriadené sú dokopy štyri turistické infopointy. Jeden je na železničnej stanici a ďalšie v obchodnom centre, vo fanzóne v Kulturparku a na letisku. Podľa nej je zaujímavé, že na všetkých týchto miestach sa stretávajú s inými typmi požiadaviek a návštevníkov.

Na železničnej stanici ide prevažne o zahraničných turistov - najmä z Veľkej Británie, Kanady, Fínska a Nemecka, ktorí sa zaujímajú o praktické informácie. Napríklad ako sa dostať na zápas, do fanzóny, kde zoženú oficiálne suveníry. Pýtajú aj na reštaurácie, bary, voľnočasové aktivity v Košiciach a okolí a podobne. „Pomáhame im tiež s prihlásením sa do systému bikesharingu,“ spresnila.

V obchodnom centre sa podľa jej slov najviac zastavujú domáci návštevníci a niekoľko zahraničných. „Často k nám na toto miesto prichádzajú aj poskytovatelia ubytovania, ktorí si od nás berú cudzojazyčné informačné materiály pre svojich hostí,“ dodala Vargová Jurková.

V infopointe na letisku sa v stánku najviac zastavovali Fíni, ďalej Briti, Dáni, ale aj pasažieri zo zámoria. „Okrem klasických turistických dopytov súvisiacich s pohybom po meste sa zaujímajú aj o presuny do Michaloviec, Prešova, Spišskej Novej Vsi, Levoče a podobne, keďže sú ubytovaní aj v týchto mestách. Je to dobrý signál toho, že z majstrovstiev profituje širšie územie kraja a nielen mesto,“ uviedla s tým, že niektorí zahraniční návštevníci sú dokonca ubytovaní i v Hrabušiciach. Využívajú tiež platformu Airbnb a najmä Fíni kempingy.

Ako hovorí, veľký záujem bol aj o živé sochy predstavujúce každú z ôsmich krajín, ktoré hrajú šampionát v Košiciach.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.