< sekcia Regióny

Mesto Košice plánuje zrekonštruovať aj zvyšné električkové trate

Ilustračné foto. Foto: TASR

Predpokladané investičné náklady realizácie stavby dosahujú podľa súťažných podkladov sumu 131,82 milióna eur bez DPH.

Košice 16. augusta (TASR) – Mesto Košice plánuje zrekonštruovať aj tie električkové trate, ktoré obnovou zatiaľ neprešli. Pre TASR to potvrdila hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová s tým, že v súčasnosti prebieha proces verejného obstarávania na zhotoviteľa projektovej dokumentácie ďalšej etapy modernizácie električkových tratí (MET). Celková hodnota projektovej dokumentácie bola vo verejnej súťaži stanovená na viac ako 3,55 milióna eur, ukončenie súťaže magistrát odhaduje na štvrtý kvartál tohto roka. Predpokladané investičné náklady realizácie stavby dosahujú podľa súťažných podkladov sumu 131,82 milióna eur bez DPH.

Projekt by mal byť podľa Šnajdárovej spolufinancovaný z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, pričom mesto Košice sa na tejto cene bude spolupodieľať sumou vo výške päť percent. „Pre financovanie stavby v súčasnosti nie sú alokované finančné zdroje zo žiadneho operačného programu, až zhotovená projektová dokumentácia (predpoklad zhotovenia v roku 2019) vygeneruje hodnotu diela do budúcej súťaže na jeho zhotoviteľa,“ dodala.

„Chceme byť projektovo pripravení na to, že pokiaľ sa v programovom období nájdu peniaze na samotnú realizáciu, aby sme to boli schopní hneď zrealizovať, aby sme boli projekčne pripravení,“ uviedol pre TASR viceprimátor poverený riadením mesta Košice Martin Petruško. „Dúfam, že sa nájdu peniaze na to, aby sme zase mohli čerpať eurofondy, je to náš zámer. Pokiaľ by to takto nebolo, budeme hľadať iné zdroje financovania,“ spresnil.

Druhá časť druhej etapy MET by sa mala týkať ulíc Alejová (od križovatky VSS po kruhový objazd Moldavská), Slanecká (od križovatky VSS po obratisko Važecká), obratisko Važecká, Južná trieda (úseky trate od križovatky VSS po Fejovu, od križovatky VSS po križovatku Cintorínska, od križovatky Cintorínska po križovatku Fejova), Južná trieda a Osloboditeľov (od križovatky VSS po obratisko Socha Jána Pavla II.) a obratisko Barca.

K samotnej realizácii by sa podľa Petruška mohlo pristúpiť o jeden alebo o dva roky. „Predchádzajúce rekonštrukcie aj prebiehajúca rekonštrukcia, ktorá bude ukončená 31. augusta, boli veľké a znamenali mnohé dopravné obmedzenia, bolo by vhodné, aby si od nich Košičania trošku oddýchli,“ uzavrel.

V Košiciach sa s rozsiahlou rekonštrukciou električkových tratí začalo 1. augusta 2014 stavbou Integrovaná koľajová doprava (IKD), nasledovala Modernizácia električkových uzlov (MEU) a v nadväznosti na to sa aktuálne finalizuje stavba MET v Košiciach – druhá etapa. Mesto je vo fáze príprav jej druhej časti.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.