< sekcia Slovensko

Trh prechádza konsolidáciou

Foto: www.odpadnes.sk

Stanovisko vyhľadávača zliav na internete www.odpadnes.sk k situácii ohľadom shopcity.sk

Bratislava 17. júna (OTS) - Trhová trojka zľavových portálov – shopcity.sk si niekoľko mesiacov údajne podľa medializovaných informácií neplnila záväzky voči svojim obchodným partnerom, znemožnila pridávanie príspevkov na Facebook a vraj mala v posledných dňoch aj vypnutú infolinku.

Situácia by sa už mala postupne riešiť, nakoľko predstavitelia portálu shopcity intenzívne rokujú o vstupe nového investora, aj vďaka ktorému by mal portál postupne uhrádzať svoje záväzky.

Po tohtoročnom februárovom krachu vtedajšej štvorky na trhu – hyperzlava.sk – a súčasnom otrase trhovej trojky shopcity.sk sa ľudia stále viac pýtajú, ako sa môžu vyhnúť pred neserióznosťou a nesolventnosťou zľavového portálu.

Jednou z možností ako sa uchrániť pred možnou insolvetnosťou alebo neserióznosťou zľavového portálu je nakupovať prostredníctvom vyhľadávačoch zliav. Poradie ponúk v jednotlivých kategóriách je na týchto portáloch zoradené podľa najväčšieho záujmu ľudí o ponuky a väčšinou sú na vrchných pozíciách ponuky od najsilnejších zľavových portálov, ktoré si navyše dobre uvedomujú, že investícia do vyhľadávača zliav je dôležitým marketingovým nástrojom. „Pracovníci www.odpadnes.sk každý deň všetky ponuky preverujú, podobne aj fungovanie a zdravie zľavových portálov,“dodáva A. Hinková s tým, že ponuky od zľavového portálu shopcity.sk prestal portál www.odpadnes.sk ponúkať už v marci tohto roku.

Vo všeobecnosti však trh so zľavovými portálmi zažíva neustály rast a teraz v čase nákupu dovoleniek zaznamenáva ďalšie výrazné zvyšovanie obratu. Ľudia si nákupy prostredníctvom zľavových portálov obľúbili, často na nich nakupujú opakovane a to aj cenovo náročnejšie produkty. Ako príklad možno uviesť laserovú operáciu očí, operáciu pŕs, či značkové parkety a v súčasnosti sú to najmä letné dovolenky.

To, že budú mať niektoré zľavové portály problémy a časť aj zanikne je súčasťou prečisťovania a konsolidácie trhu. Na Slovensku je ich v súčasnosti okolo 30, čo je viac ako trh dokáže reálne uživiť. Z dlhodobého hľadiska ide teda o dobrú správu aj pre zákazníka, pretože zostanú len tie, ktoré budú schopné neustále prinášať nové ponuky, obohacovať svoje portfólio, rozširovať služby a samozrejme aj svoje marketingové pôsobenie,“ hovorí Andrea Hinková, PR manažérka najväčšieho vyhľadávača zliav www.odpadnes.sk.

V konečnom dôsledku sa zo súčasných 30 – 40 zľavových portálov na trhu udrží možno 10, ktoré si rozdelia trh. Už v súčasnosti majú dva z nich obsadenú takmer polovicu trhu,“ hovorí A. Hinková z portálu www.odpadnes.sk.