< sekcia Trenčiansky kraj

Nové klientske centrum uľahčí život obyvateľom kopaničiarskeho regiónu

Podpredseda vlády a ministra vnútra SR Robert Kaliňák (vľavo) počas otvorenia klientskeho centra štátnej správy vybudovaného v rámci reformy ESO za účasti podpredsedu vlády a ministra vnútra SR Roberta Kaliňáka, 23. januára 2015 v Myjave Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Dnešné otvorenie nového klientskeho centra na Okresnom úrade v Myjave je po vzniku tamojšieho okresného úradu v roku 2013 ďalším ústretovým krokom voči takmer 30.000 obyvateľom Myjavského okresu.

Myjava 23. januára (TASR) – Dnešné otvorenie nového klientskeho centra na Okresnom úrade v Myjave je po vzniku tamojšieho okresného úradu v roku 2013 ďalším ústretovým krokom voči takmer 30.000 obyvateľom Myjavského okresu. Do roku 2013 museli obyvatelia kopaničiarskeho regiónu s výnimkou niektorých vysunutých pracovísk vybavovať agendu v 24 kilometrov vzdialenom Novom Meste nad Váhom.

„Klientske centrum má priblížiť štátnu správu a zjednodušiť prístup obyvateľov k službám miestnej štátnej správy. Je to pozitívny krok. Podľa prepočtov, ktoré sa robili v minulosti, ľudia počas svojho života strávili veľmi veľa času vybavovaním agendy na rôznych úradoch. Niekedy ani nevedeli, kam presne majú ísť. A práve toto má zjednodušiť ich život,“ skonštatoval predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) Jaroslav Baška.

Klientske centrum vytvára Ministerstvo vnútra SR v rámci reformy štátnej správy ESO a myjavské je v poradí už 22. na Slovensku. Sídli v budove Okresného úradu v Myjave a na jednom mieste obyvatelia okresu vybavia policajnú agendu (doklady, dopravný inšpektorát), k dispozícii im je odbor živnostenského podnikania, katastrálny odbor, odbor starostlivosti o životné prostredie, pozemkový a lesný odbor a odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií. Agendu posledných dvoch odborov mohli predtým Myjavčania vybavovať iba v Novom Meste nad Váhom.



V blízkosti Klientskeho centra s 15 pracoviskami majú obyvatelia kopaničiarskeho regiónu k dispozícií aj mestský úrad, daňový úrad, sociálnu poisťovňu či poštu.

Pozrite si galériu z otvorenia nového klientskeho centra:


Reforma ESO je najväčšou reformou štátnej správy od roku 1989. Jej ambíciou je zlepšiť fungovanie, zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. Programom ESO sa dosiahne zníženie a optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania agendy a celoslovenská finančná úspora bude viac ako 700 miliónov eur.

Páči sa mi TERAZ.SK na Facebooku

Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy z TASR priamo na vašom Facebooku.