Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 24. apríl 2024Meniny má Juraj
< sekcia Zahraničie

Po dueli v Ohiu budú Obama a Romney bojovať o voličov vo Virgínii

Foto: TASR/AP

Prieskumy ukázali, že americký prezident zvýšil svoj náskok vo viacerých kľúčových štátoch USA po úniku videa, v ktorom Romney znevážil 47 percent Američanov, neplatiacich federálnu daň z príjmu.

Washington 27. septembra (TASR) - Americký prezident Barack Obama dnes v reklamnom volebnom šote ponúkol ekonomický plán, ktorý označil za "nový ekonomický patriotizmus".

Obama sa tak snaží ďalej zvyšovať náskok pred republikánskym vyzývateľom Mittom Romneym v tých amerických štátoch, ktoré budú najdôležitejším "bojovým poľom" v novembrových prezidentských voľbách.

Podľa Obamu vytvorí nový plán milión pracovných miest vo výrobných odvetviach, zníži dovoz ropy a dá pracovné príležitosti tisíckam učiteľov.

Dvojminútový šot sa vysiela v siedmich amerických štátoch - New Hampshire, Virgínii, Iowe, Nevade, Colorade, ako aj v Ohiu a na Floride. Práve Ohio a Florida sú považované za rozhodujúce "bojové polia".



Romney by pravdepodobne musel vyhrať buď v Ohiu alebo na Floride, aby uspel vo voľbách. Posledné prieskumy však ukazujú, že Obama v oboch štátoch tesne vedie.

Počas dnešného dňa demokratický prezident a republikánsky kandidát vystúpia už tretí deň po sebe v rovnakom americkom štáte, tentoraz vo Virgínii.

V stredu sa súperi stretli v Ohiu, kde Romney tvrdil, že dokáže urobiť viac ako Obama pre zlepšenie života priemerných Američanov. Šéf Bieleho domu s posmechom oponoval, že vyzývateľ, ktorý nazval "polovicu národa obeťami", zrejme veľmi nepomôže.

Prieskumy ukázali, že americký prezident zvýšil svoj náskok vo viacerých kľúčových štátoch USA po úniku videa, v ktorom Romney znevážil 47 percent Američanov, neplatiacich federálnu daň z príjmu. Označil ich za prívržencov Obamu, závislých od vlády, ktorí sami seba považujú za obete a neprevezmú zodpovednosť za svoje životy.

Romneyho hovorkyňa v reakcii na Obamov volebný šot povedala, že v čase, keď sa reklama objavila, dlh Spojených štátov vzrástol o ďalších najmenej päť miliónov dolárov (vyše 3,8 milióna eur). Deficit USA predstavuje 16 biliónov dolárov (viac ako 12,4 bilióna eur), pripomína AP.