< sekcia Magazín

RADÍME: Pri likvidácii poistnej udalosti možno využiť mobil

Ilustračné foto Foto: TASR/HaZZ

Špeciálna mobilná aplikácia obsahuje návody, ako sa správať, sú tam uvedené telefónne čísla na tiesňové volania, callcentrum, takže v nejakých stresových situáciách je to poškodeného podpora.

Bratislava 27. marca (TASR) - V minulom roku evidovala Allianz – SP vyše 86.000 škôd v poistení motorových vozidiel.

Keďže toto číslo tvorí až 52 % percent zo všetkých poistných udalostí, je pre poisťovňu prioritou prichádzať s inovatívnymi riešeniami, ktoré klientom zaručia rýchlu a kvalitnú likvidáciu ich škôd bez zbytočnej byrokracie a nekonečných návštev v servise a poisťovni.

Podmienkou takéhoto riešenia je spolupráca poisťovne s auto servismi.

Allianz – Slovenská poisťovňa uhrádza svojim klientom opravu motorového vozidla buď v servise, alebo samostatne, tzv. rozpočtom. Za rok 2011 eviduje poisťovňa v havarijnom poistení vyše 37-tisíc poistných udalostí, ktorých následky boli opravené v zmluvných servisoch. Iba približne niečo vyše 5-tisíc poistných udalostí bolo opravených v nezmluvných servisoch a rozpočtom sa riešilo vyše 3-tisíc poistných udalostí.

V záujme klientov je vyhnúť sa komplikovanej byrokracii a zbytočným krokom, ktoré musia podstúpiť pri oprave svojho motorového vozidla. Riešením sú bezobhliadkové zmluvné servisy, ktoré vykonajú obhliadku motorového vozidla namiesto poisťovne. Ich počet sa neustále zvyšuje.

Podobne sa zvyšujú aj počty poistných udalostí, ktoré sú vybavené bezobhliadkovo, teda na základe vzájomnej komunikácie poisťovne a klienta. V bezobhliadkových zmluvných servisoch vykoná obhliadku namiesto poisťovne priamo servis.

Podľa Jozefa Hrdého z Allianz-Slovenskej poisťovne je vítaným uľahčením riešenia poistnej udalosti aj využitie hlásenia prostredníctvom špeciálnej mobilnej aplikácie.

"Dnes už má možnosť hlásiť poistnú udalosť v havarijnom poistení prostredníctvom mobilnej aplikácie. Vy, ktorí používate smartphony, iphony alebo iné značky, ktoré pracujú s androidmi, dnes je možné už voľne si stiahnuť aplikáciu, ktorá je špeciálne pre našich klientov určená na hlásenie poistných udalostí z kasko poistenia. Nie je to len aplikácia, cez ktorú sa dá prihlásiť poistná udalosť, ale prostredníctvom aplikácie si klient môže uložiť údaje o vozidle, o svojej poistke, ostatných veciach, takže má ich hneď poruke. Tá aplikácia obsahuje návody, ako sa správať, sú tam uvedené telefónne čísla na tiesňové volania, callcentrum, takže v nejakých stresových situáciách je to pre neho podpora. Tá aplikácia ho navedie, akým spôsobom konať v prípade poistnej udalosti."