Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Trnavský kraj

Bezplatné vlaky mali na autobusy menší dosah, ako sa predpokladalo

Tlačová konferencia predsedu vlády SR Roberta Fica a ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jána Počiatka a zástupcov ŽSR a ZSSK sa uskutočnila v nedeľu 1. februára 2015 na Hlavnej stanici v Bratislave. Témou bol 1. február 2015 - začiatok platnosti zliav pri cestovaní vlakom do práce - prezentácia, podrobnosti. Foto: TASR/ Štefan Puškáš

V rozbore sa konštatuje, že úbytok cestujúcich je nižší, ako sa predpokladalo v novembri 2014 a dosah na rozpočet TTSK nebude mať taký významný podiel.

Trnava 17. júna (TASR) – Úbytok cestujúcich v počte 60.470 osôb a tržieb v objeme 37.105 eur zaznamenali medziročne autobusoví dopravcovia v rámci Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) po zavedení bezplatného cestovného na železniciach. Výpadok príjmov evidujú všetky tri spoločnosti vykonávajúce prepravu vo verejnom záujme – SAD Trnava, Dunajská Streda a Skalica.

V Trnave je úbytok osôb, vyčíslený podľa jednotnej metodiky a odsúhlasenej všetkými samosprávnymi krajmi, dovedna 33.210, čo predstavuje 3,07 percenta. Tržby sa znížili o 20.389, čo je rovnaký percentuálny pokles. V dunajskostredskom regióne spoločnosť SAD zaznamenala pokles prepravovaných osôb v 1. štvrťroku 2015 v porovnaní s rovnakým obdobím 2014 o 24.509, čo je 2,63 percenta. Tržby išli dole o 14.832 eur, t.j. 2,48 percenta. Skalická SAD vykázala úbytok 2751 osôb, čo predstavuje 6,29 percenta a pokles tržieb vo výške 1883 eur, čo je 6,51 percenta.

Analýzou sa dnes zaoberali krajskí poslanci na svojom zasadnutí v Trnave. V rozbore sa konštatuje, že úbytok cestujúcich je nižší, ako sa predpokladalo v novembri 2014 a dosah na rozpočet TTSK nebude mať taký významný podiel. Odbor dopravnej politiky Úradu TTSK chce naďalej priebežne analyzovať a vyhodnocovať spoje v prímestskej autobusovej doprave s následnou optimalizáciou, so zameraním sa na súbežné linky so železničnou dopravou, aby nedochádzalo k prehlbovaniu straty zo služieb vo verejnom záujme.

Bezplatné cestovné malo vplyv hlavne na diaľkovú autobusovú dopravu, pri ktorej samosprávne kraje zaznamenali žiadosti o pozastavenie prevádzkovania spojov, príp. o zrušenie licencie. V súčasnosti prebiehajú rokovania so všetkými troma spoločnosťami o zmluvných podmienkach a parametroch.