< sekcia SEKCIA: Zdravie

Trápia vás kŕče? Vyskúšajte magnézium

Foto: Magnerot

Magnézium (horčík) je fungovanie nášho tela veľmi dôležitá minerálna látka.

Bratislava 14. mája (OTS) - Pomáha nášmu organizmu zvládať náročné obdobia a my často ani netušíme, že práve magnéziu vďačíme napríklad za to, ako sa naše telo vysporiada s nepríjemnými kŕčmi.

Tie menštruačné nás prevádzajú od dospievania a prichádzajú so železnou pravidelnosťou. Niektoré z nás majú to šťastie, že si ich takmer ani nevšimnú, no väčšina žien každý mesiac bojuje s nepríjemnými kŕčmi. Každá z nás sa s nimi vyrovnáva po svojom. Niekto si jednoducho vezme deň voľna a svoje nepríjemnosti prečká. Užitočným pomocníkom môže byť napríklad hormonálna joga alebo podobné cvičenia. Relax, uvoľnenie a zásoba tabletiek proti bolesti sú povinnou výbavou každej ženy. Ako by sme ešte mohli proti kŕčom bojovať? Jedným z riešení je aj magnézium. Je to užitočný doplnok, ktorý dokáže pomôcť nie len pri kŕčoch, ale aj mnohých iných problémoch. Skúšali ste ho už?

Ako magnézium pomáha
Magnézium je z hľadiska fungovania ľudského tela nenahraditeľné. Dlhodobé nedostatky horčíka môžu byť spojené s rôznymi problémami od ťažkostí kardiovaskulárneho charakteru až po spomínané kŕče a depresie.
Povedzme si to trochu odbornejšie. Magnézium je významný minerál podieľajúci sa na množstve životne dôležitých procesov v bunkách nášho organizmu. Podieľa sa na tvorbe ATP, ktorý je zdrojom energie pre kontrakciu svalovej bunky a zabezpečuje aktívny transport iónov cez membrány. Je tiež zodpovedné za aktívny mimobunkový transport kalcia, čo je podstatou svalovej relaxácie. Zjednodušene povedané: magnézium môže pomôcť v prevencii a liečbe predmenštruačnej migrény, pri hypertenzii a na zmiernenie prejavov kŕčov. Je tiež dôležité pre správu funkciu ľudského tela z hľadiska bezproblémového fungovania i relaxácie svalov.
Foto: Magnerot

Kde môžeme nájsť magnézium
Prijímame ho, tak ako všetky dôležité prvky, predovšetkým v strave. Tá by však mala byť komplexná – teda obsahujúca okrem iného aj magnézium a správne vypestovaná a pripravená. Pokiaľ ide o podiel magnézia v strave, môžeme ho nájsť v ovocí a zelenine ako sú ďatle, banány, marhule, špenát, hrach, mandle, kešu orechy. Obsahujú ho tiež ryby a kuracie mäso. Ak sa nachádzame v situácii, ktorá vyžaduje zvýšený prísun magnézia a chceme zabezpečiť nášmu telu jeho dostatok, mali by sme porozmýšľať nad doplnkovým magnéziom.

Aké magnézium si vybrať
Ak sa rozhodnete siahnuť po doplnkovom magnéziu, zvážte také, ktoré vďaka prirodzenému nosiču zvyšuje jeho efektívne vstrebávanie a nezaťažuje organizmus. Veľmi užitočným nosičom je kyselina orotová. Jej asi najväčšou výhodou je, že je prírodného, biologického pôvodu. Nachádza sa totiž v zelenine, alebo aj v kolostre a mlieku a naše telo si tak s ňou vie veľmi dobre poradiť. Na trhu je viacero magnézií, ktoré si môžeme kúpiť v lekárňach. Jedným z nich je aj Magnerot® od nemeckej spoločnosti Wörwag Pharma. Je to zároveň jediné magnézium s dihydrátom magnéziumorotátu, teda s kyselinou orotovou. Dostanete ho v každej dobrej lekárni.