Ekonomika

Google: Stúpa počet impulzívnych online nákupov

TASR, 7. novembra 2023 16:03

Nové nástroje pri hľadaní inšpirácie na nákup využilo v poslednom polroku podľa Google približne 40 % Slovákov.

Ilustračná snímka. Foto: Teraz.sk - Ondrej Podolinský
Bratislava 7. novembra (TASR) - Podiel online nákupov aj po skončení pandémie stále rastie. Až 52 % nákupov prebieha online, pričom aj 37 % z ľudí, ktorí nakupujú offline, si pred kúpou robí online prieskum. Online marketéri tak čoraz viac využívajú nástroje umelej inteligencie (AI), ktoré dokážu reklamnú kampaň lepšie zacieliť, čím zároveň medziročne stúpa počet tzv. impulzívnych nákupov. Na utorkovom online stretnutí na tému generatívnej AI v online reklame to uviedol vedúci pre oblasť retailu v Google ČR František Štrupl.

"Snažíme sa využívať technológiu AI, aby sme firmám, marketérom a agentúram umožnili lepšie reagovať na zmeny spotrebného konania zákazníkov. Tie zmeny prinášajú omnoho väčšiu mieru nepredvídateľnosti. V minulosti bola cesta k nákupu priamočiara, no v súčasnosti až 61 % online nakupujúcich využije počas dvoch dní päť a viac kanálov, kde môžu tovar porovnávať," uviedol Štrupl.

Umelá inteligencia dokáže podľa Štrupla navrhnúť kľúčové slová, titulok, popis aj kreatívu a takýmto spôsobom vie pomôcť reklamnú kampaň lepšie zacieliť. "Dokáže pomôcť marketérom zobraziť čo najrelevantnejšiu informáciu s tou správnou kreatívou," dodal. Zároveň približne 25 % inzerentov podľa štatistík Googlu využíva vo video kampaniach na YouTube automaticky generované videá.

Nové nástroje pri hľadaní inšpirácie na nákup využilo v poslednom polroku podľa Google približne 40 % Slovákov. Šlo o krátke videá, nástroj Google Lens či obchod na sociálnych sieťach. Zariadenie, cez ktoré Slováci najčastejšie nakupujú online, je notebook či počítač (45 %) a mobil (38 %).

Podiel online nákupov na Slovensku v posledných rokoch rastie naprieč sektormi. V kategórii spotrebnej elektroniky medziročne vzrástol zo 47 % na 77 % v roku 2023. V kategórii módy vzrástol z 22 % v roku 2019 na 59 % v roku 2023.

Prečítajte si aj:

7. novembra 2023 15:58

ŽSR majú nového generálneho riaditeľa, je ním Alexander Sako
Na návrh Správnej rady vymenoval minister dopravy Jozef Ráž do tejto funkcie Alexandra Saka, priblížil hovorca ministerstva dopravy Martin Petro.

sk
7. novembra 2023 15:43

Spoločnosť Uber sa v 3. štvrťroku vrátil k zisku
Spoločnosť Uber Technologies v utorok oznámila, že v 3. štvrťroku 2023 dosiahla čistý zisk 221 miliónov USD (205,75 milióna eur) po strate 1,21 miliardy USD v rovnakom období minulého roka.

sk
7. novembra 2023 15:33

V Národnej banke Slovenska sa uskutoční podujatie Deň peňazí
Koncept podujatia sa podľa NBS postupne mení a rozrastá.

sk
Zdielať článok na FacebookPáči sa mi TERAZ.SK na facebooku
Staňte sa fanúšikom a sledujte dôležité správy priamo na FB

Viac článkov na tému:

Najnovšie články v rubrike

včera 15:46

Najväčší výrobca šperkov na svete Pandora zvýšil zisk, prekonal odhady
V reakcii na lepšie než očakávané výsledky spoločnosť Pandora zlepšila odhad vývoja tržieb za celý rok.

sk
včera 13:41

Investície USA do komerčných realít v Londýne sú najvyššie za 8 rokov
Výrazne sa zvýšili aj investície Američanov do realít v ďalších oblastiach Británie.

sk
včera 13:36

Zo stagnácie by mohla pomôcť slovenskému stavebníctvu digitalizácia
Podľa Petráša digitalizácia procesov v stavebníctve má potenciál priniesť významné pozitívne zmeny.

sk

Najčítanejšie Ekonomika

http://www1.teraz.sk/usercontent/photos/3/0/1/3-301d62ed552a2cb89fc2630df5fc2310fa5131ad.jpg

Téma TASR





Používaním stránok TERAZ.SK súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac